torsdag 31 mars 2011

Stort Glass Test!

Stort Glass Test!

Nu har jag provat några av GB´s nya glass sorter. Börjar först med Gb egna förklaring och under hittar ni mitt omdöme. Tyvärr har jag missat en bild på en glass.

Magnum Ghana

Miljömedveten uppstickare med Rainforest Alliance certifierad kakao från Ghana. Det rikliga chokladöverdraget döljer krämig hasselnötsglass med virvlande chokladsås.

Det här nog en av årets godaste glassar. Jag själv gillar Chokladglass. Och jag gillar väldigt mycket att man blandar i hasselnötter i smaken. Så det är en God glass. Chokladöverdraget är typiskt Magnum. Men den är inte så man skriker efter mer. Men kan rekommendera den.


Magnum Caramel & Nuts

En glass för chokladkakeälskaren. Läckraste Magnum-choklad, jordnötsbitar och härligt krisp täcker en söt kolakärna inbakad i mjuk vaniljglass.

Jo den låter toppen! Men den håller inte riktigt vad den lovar. Sen smakar kolasås men jag ser typ ingen i glassen. På bilden är det en tjock kola kärna i mitten. Annars är glassen god. Men man känner sig lite snuvad på den kladdiga kolakrämen. Glassen är även liten och man vill gärna ha mer. Men lagom typ till fikat kanske till en kopp kaffe?


Cornetto Enigma Hasselnöt

Hasselnötsglass som bjuder på det bästa av två världar. En våffla fylld med hasselnötsglass och hasselnötssås med bitar av choklad. Toppad med en underbar mix av choklad och vita chokladspån.

Även här hasselnötsglass. Men den här chokladglassen är inte god. Tycker den är tok för stark. Men den är inte ett stort minus. Hasselnötsåsen är tjock och krämig och det är mycket av den! Såsen är hela glassen. Man vill bara ha mer av den. Själva glassen är liten och den är dyr för storleken. (kommer ej håg hur mycket.)

Cornetto Enigma Choklad & Kola

Våffla med chokladglass som gömmer sensationell

kärna av ljuvlig kolasås och chokladbitar. Toppad med rik choklad och bitar av hasselnöt.

Mycket godare glass i den här än i hasselnöt. Även här en riktig God sås. Den vita choklad flanen på toppen är meningslösa och fult påsatta då det ligger bara på halva. Helt ok glass men även den här lite dyr för sin storlek.

Filur

En läskande ispinne med glad uppsyn. Isglass med smak av apelsin under en hatt av somrigt läcker hallon-isglass.

Glad uppsyn? Min glass ser mer tragisk ut. Jag trodde mycket på den här glassen men det är svårt med isglass. Tror dock min glass har legat för kallt då den är väldigt isig. Men den smakar väldigt mycket vatten först sen kommer smaken. Lite blaskig. Men en väldigt bra pris på glassen. Men som sagt den slår ju inte Piggelin.

Daimstrut Pear Dream

Svenskarnas favoritglass i ny skrud. Ljuvlig päronglass mixad till perfektion med bitar av Daim. Våfflan är karakteristiskt krispig med ett överdrag av mildaste mjölkchoklad.

Första tanken var fy fan! Men jag våga mig på och äta den. Helt ok den är inte äcklig den smakar som päronglassen i bigpack. Men den slår ej originalet. Nu har jag ätit den och så får det nog bli för ska jag äta en daim glass så blir det en original för mig.


2 kommentarer:

  1. Å`nu blev jag sugen på glass.Magnum Ghana låter smarrigt.Så den måste jag nog testa. Kram

    SvaraRadera
  2. Har testat Ghana, den var sådär, som du skrev, jag skriker inte efter mer. Gillar nog vanlig magnus mandel bäst :) Elsa gillade pärondaimen och så testade hon enigma m hallon...

    SvaraRadera