lördag 2 april 2011

Fredag

Igår efter jobbet så åkte vi till Ikea och fika sen vart det Ica för att handla mat. När vi kom hem så städa jag lite här hemma. Till middag slog vi till med rullader.

Rostad vitlöksrullader

Lövbiff

Philadelphia, smak av rostad vitlök

Färskost, smak av ramslök

Grädde

Soja

Platta ut lövbiffen om den är lite tjock. Klicka på en klick Philadelphia. Rulla ihop till en rulle. Gör lika dant med alla lövbiffarna. Bryn de snabbt i en stekpanna med smör. Lägg upp ruladerna på en talrik. Ha i resten av Philadelphian och färskosten i stekpannan rör ut med grädde till lagom tjock tjocklek. (Färskostsås har en tendens att bli tjockare när den svalnar.) Droppa i soja till önskad färg. Lägg i ruladerna och puttra i såsen i 5min under lock. Servera med rostade grönsaker och vitlök.

Till kvällen så slog vi till med en Blåbärspaj med blandande Blåbär. (både stora och små) till det servera vi vaniljglass. Annars vart det en lugn kväll som sluta ganska tidigt. Då varken jag eller kroppen orka så mycket mer.

Jag påkosta mig också lite blommor igår. Jag älskar tulpaner de är så härliga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar