lördag 16 april 2011

Onsdag

Idag regna det inte så mycket som det gjorde igår. Lite små dropp bara. Stundvis knappt märkbart. Men lite små kyligt var det. Ca +10-12. Vi börja morgonen med att gå ner och köpa en varsin bagel och åt sen frukost på rummet. Sen så satt vi på oss våra små fuktiga skor och traska iväg till central park hållet. På väg dit så gick vi in på FAO Schwartz. Vilken fantastisk leksaksbutik. Visst den mar mycket nyare än jag hade trott. Men det har jag märkt mycket har inte vart som jag trott eller föreställt mig. När vi väl var klara där så snedda vi igenom Central Park. Det vart en snabbtitt på Strawberry Fields. Var så mycket folk där och allas skulle fotas på marken så det var väldigt svårt att fota. Men sen var vi framme på American Museum of Natural History. Det var verkligen inte som jag hade tänkt mig. Tror jag får sluta tänka att allt ska vara som på film. Stort var det och väldigt svårt att hitta på. Speciellt när man skulle hitta ut. Därefter så gick vi och åt på Patsys Pizzeria. Inte mycket pizza. Antingen en Margarita eller en Calzone. Sen fick man välja lite topping. Jag tog en Spagetti och köttbullar. Och Gudars skymning vad gott det var. Och mycket mat kan säga att jag inte åt upp. Andreas tog en enkel calzone. Det var en calzone med mozzarella och ricotta. Sen kom såsen bredvid. Gott och billigt var det också. Efter maten så tog vi tunnelbanan ner till Soho. Och där var det rörigt. Inte det lättaste att hitta. Vart lite shopping för oss båda. Sen så vart det tåget hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar