lördag 9 april 2011

Hudkliniken

I veckan så var jag iväg till hudkliniken. Har ju problem med utslag som inte vill bort. Så min reumatolog fixa en tid. Så där fick jag en starkare kortisonkräm som ska ligga under något som heter occlussionsbehandling. ( Man smörjer och sätter konstiga ”skavsårsplattor” över ) jag fick även ny kräm att prova som inte är kortison. Tycker den har funkat bäst som det ser ut just nu. Jag fik även en utskällning av henne. Fast det får jag alltid. Jag måste bli bättre på solkräm och faktor 30+ duger inte. Det ska vara 50+. Så nu har jag köpt min årliga solkräm. Har provat den och det är den bästa hittills som jag har provat. Så det är väl bara att försöka fixa det här. Men jag hatar att smörja in mig med krämer och salvor. Det är klibbigt och äckligt och man känner sig svettig så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar