onsdag 13 april 2011

Tisdag

Våran dag börja vi ganska tidigt. Redan kl6 var jag uppe och strök mina skjortor. Idag mådde jag betydligt bättre. Börja dagen med lite huvudvärk som sen försvann. Väl ute på stan så åt vi våran första frukost. När man satt där kunde man bara tänka på hur allt ska gå så fort. Jag hinner knappt med när det ska beställas. Sen fick vi gå runt på stan ett tag innan alla butiker öppna. Idag har det inte vart lika varmt som i går. Vi har väl haft runt +16 och mulet. Sen så har det även kommit stora regnskurar. När vi väl traska runt på stan så gick vi in i St. Patrick´s Cathedral. Det har blivit mycket butiker i dag men inte mycket köpt. Jag var ju bara tvungen att gå in på Build a bear och bygga en björn. Jag fick välja skal och kläder och hjälpa till att stoppa han. Man skulle också pussa ett på ett litet hjärta som nu ligger i han. Så söt vart han! Efter ha vart på hotellet och lämnat en massa saker och vilat en stund så begav vi oss ut igen. Vi börja då på Puben Rattle n hum. Där drack Andreas lite öl och så prova vi Pommes som var Marinerade/ friterade i IPA. Riktigt goda var det. Sen gick vi på ett riktigt steakhouse Hill country barbecue där fick man först ett litet kort. Sen fick man gå fram till olika diskar och hämta maten. Först vart det kött och sen så vart det sidorders. GUD vad mat det vart! Jag tog en fläskottlet. Stor som 2-3 st var den. Var så mätt så jag skulle kunna ha rullat ut.

Frukost nr 1.

Kyrkan

Det blommar på Många ställen i stan

Times square

Min björn

Rattle n hum

Sprite till mig

Öl till Andreas

Pommes

De hade en hel gris på restaurangen!

Våran mat!

Har ni sett mitt Glas/ Glasburk?

Vi två på väg hem i regnet.

4 kommentarer:

  1. Mmmm, så mycket gott :)
    Ni måste ju shoppa meeeeeer ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder.De är så man börjar längta NY.Ha en forsatt underbar semester. Kram till er!!!!

    SvaraRadera
  3. Åååh så avis jag blir:) Kram på er!!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du mår bättre! Det glädje mig!
    Shoppa meeeer!!!! Ett måste men gud vad söt Nallen var! Kul med hjärtat som ligger i, snacka om personligt!
    Ha en fortsätt trevlig semester! Njuuuut!
    Kram

    SvaraRadera