fredag 25 mars 2011

Dag 30 Såhär vill jag dö

Jag vill dö ”tidigt.” ( någon stans mellan 80-90) Jag vill inte leva jätte länge och bli ett problem. Jag vill inte sitta på ett hem och mögla bort. Jag hoppas att få dö före Andreas. Jag vet att det låter egoistiskt men det är min död då tycker jag att man får vara egoistiskt. Jag vill inte bli själv kvar. Jag vill dö snabbt också. Gärna i sömnen så jag få dö med ro. Jag vill inte dö sjuk i krämpor. Många gånger har ju fundera på vita arkivet. Jag börja fylla i det för några år sen. Men jag fastna. Jag vill inte begravas i jorden med gravsten. Jag vill kremeras. Och ligga i minneslund. Jag vill inte ha en för sorlig begravning jag vill att man ska minas mig med glädje och fina minnen. Jag vill inte ha något högtidligt och sorgligt. Gärna tulpaner. Med mycket färg inte Vitt och Blått.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar