tisdag 1 mars 2011

Sjuk

Idag så slängde jag in handduken. Vid lunch så åkte jag hem från jobbet. Min kropp orkar inge mer. Jag mår illa och jag har ont. Jag blir trött bara av att röra mig. Börja morgonen med att ringa till reumatologen. De trodde att det var biverkningar från cellgifterna. Så de skulle kolla med min läkare hur vi skulle göra då inte tabletterna har börja funka som de ska efter 7 veckor.

Jag har ju även problem med huden just nu hela bena är rödprickiga och det kliar och svider. Det är ju inte bara på benen utan jag har en fläck på näsan. På nästippen! Ser ut som en riktig fyllnäsa. Och jag har smörjt med kortison och det hjälper inte, den vill inte bort.

På väg hem ringde de upp från sjukhuset. De har bestämt att jag ska sluta med tabletterna och gå på sprutor istället som inte har lika mycket biverkningar. Så på torsdag nästa vecka ska jag till sjukhuset och ta min första. Jag ska även få lära mig hur man tar den själv. Fattar inte hur jag ska klara av att ta den jag som är spruträdd. Sa till Andreas att han måste följa med. Då sa han att han tänker inte ge mig några sprutor. Men det känns bäst att han följer med så han vet hur jag ska göra. Känner att jag kommer glömma bort allt i paniken.

Imorgon blir jag hemma för att vila upp mig. Hoppas även att illamåendet kan lägga sig så jag slipper gå runt och må illa hela tiden. Det jobbiga är att jag inte känner igen mig själv när jag är så här sjuk. Jag orkar inte bära saker bara att duka gör att jag suckar och stönar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar