lördag 19 mars 2011

Methotrexate

Jag har ju gått på Methotrexate lite mer än 2månader nu. Det har tyvärr inte funkar så bra som man har hoppats. För några veckor sen så vart jag så sjuk av biverkningar så vi bestämde att jag skulle sluta med tabletterna och börja med det i sprutform. Så nu tar jag en spruta i veckan istället. Åkte till sjukhuset föra veckan och fick lära mig. Gud vad jag var rädd. Jag tycker inte om sprutor. Det är själva sticket som jag inte gillar. Så jag fick provkänna på en spruta utan nål först. Sen så var det första sticket. Det var ju inte alls så hemskt som jag trodde. Så får hoppas att de börjar jobba som de ska nu så jag inte måste sluta. Jag har börja misstänka att första sprutan var i en liten lägre dos än vad den skulle vara för jag mådde lite för bra efter den. För efter spruta två mådde jag dåligt. Tur var det inte så dåligt som på tabletterna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar