tisdag 29 mars 2011

Läkaren


Idag var jag till läkaren för återbesök. Nästa vecka är det 3månader sen jag börja med Methotrexate. Efter mycket diskuterande så bestämde vi att vi ska plocka bort medicinen då den inte har börja värka som den ska. Det var det eller att höja dosen. Men då jag har problem med biverkningar så ville hon inte det. Ett problem är att nu vet vi inte hur vi ska göra. Har inte så mycket mer att välja på just nu. Så vi har bestämt att ligga lite lågt och se vad som händer. Om vi inte hittar något och jag blir sämre så kommer vi nog höja kortisonet. Helst ser hon att jag ska kunna sluta med allt sånt och gå på en anan medicin. Själv tycker hon att jag bara blir bättre men enligt mig så blir jag sämre och sämre. Men det är svårt att visa att man mår dåligt och hur ont man har. För man har ju aldrig ont när man är där. Hon ska försöka få hudkliniken att kalla mig innan jag åker till New York då hon var fundersam med min hud som har blossat upp och blivit så mycket. Mitt blodprov med Antifosolipidantkroppar var negativt i alla fal så något positivt fick man höra i alla fall. Mina andra prover var lite sämre än vanligt. Så nu ska vi ligga lågt fram till maj och se vad som händer. I värsta fall får jag väl sluta med alla mediciner så man ser hur sjuk jag är utan så det kan sätta in en medicin som kanske funkar. Blir så trött på det hela.

Hopplöst

1 kommentar:

  1. Tänker mycket på dig:) Hoppas läkarna tar rätt beslut så att du får må bättre snart!!
    Många kramar

    SvaraRadera