tisdag 22 mars 2011

Dag 26 Det här upprör mig

Något som upprör mig är när jag ska hämta ut mina mediciner. Det är att jag kan fått en medicin utskriven och att de ha rätt att byta ut det till ett billigare alternativ. Det betyder att jag kan få olika mediciner varje gång. Jag som tar så många olika får då jätte jobbigt. Då jag måste ha koll på hur de ser ut så jag inte blandar dem. Och många byter färg, storlek och form. Och alla jävla namn. Vet ju aldrig vad jag ska hämta ut. Visst det är väl bra att medicinerna blir billigare. Men till vilket pris? Ni kan aldrig mena att jag betala 1000kr extra bara för priser på märket. Många billigare mediciner har andra och mer biverkningar. Jag vill ha MIN medicin och inget annat. Det är svårt nog att ha koll på allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar