söndag 23 september 2012

Stockholm





Nu sitter man på tåget på väg hem från  sthlm. Det har vart en lång dag. 9.55 gick tåget från Västerås som jag och Valle hoppa på. Hitta vagnen för barnvagnar ganska fort. De svåra var att komma in i tåget. Då det var en hög trapp. Men till slut kom en grabb som hjälpte mig upp. Väl i tåget var det jätte svårt att ta sig fram i gången som gick som ett z. Men vi kom fram till slut till barnvagnsparkeringen. Där fick jag plocka isär vagnen och sen sätta oss båda i en stol. När det var ca 10min kvar somna Valle. Han tyckte om att åka tåg mycket att titta på. Då lämna jag han i sin liggdel som låg bland väskorna. Där sov han jätte bra. Väl framme åt jag två cheese burgare på burgerking. 37Kr !!! Rena rånet. Efter det så traska vi iväg till Fridhemsplan. Valde att gå då det var ok väder. Hade som sagt 2 timmar på mig. Det tog mig 35 min efter ha gått upp på fel gata. Mötet rulla på bra Valle sköte sig ok. Efter mötet möte vi upp farmor, farfar, moster Therese och kusin Elsa och fika. Vart också en snabbis in på O'Learys för öl/Cola/ mjölk. Sen vart det dags att hoppa på tåget hem fick tips att hoppa in i vagn 6 där skulle det finnas plats för mig och Valle så vi slapp stå i "hallen" mellan  vagnarna. I vagn 6 var det helt tomt. Så det var bara att rulla in på rullstols platsen. Så jäkla smidigt. Sen visa konduktören var jag hitta skötbord om det behövdes. Vilken servis det var nu mot i morse. Men nu är vi snart hemma. Skönt det för helt slut är jag.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar