torsdag 27 september 2012

sjukhuset


Igår ringde de från sjukhuset. De ville förvarna att papperna var på väg. V41 ska vi ditt på operation. På måndagen blir det inskrivning och undersökning. Och på tisdag bli det operation. Sen så ligger vi kvar resten av veckan. Med Vi så menar jag Jag och Valle. Andreas får åka fram och tillbaka då vi har Juno. Får se hur många dagar vi ser han. Men de två första ska han vara med på. Så nu sitter jag och funderar vad packar man till att ligga på sjukhuset? Vi behövde inte ha med mat och inte blöjor. Idag ska jag sitta och boka om läkartider och bvc och så. Självklart var vi inbokade på allt just den här veckan. Lika bra att få de gjort idag. Undrar när jag får en ny läkartid. Om Typ2månader?
På tal om Valle ända sen han har lärt sig vända på sig har han blivit en liten bökis. Han ligger och bökar och snurrar i sängen i sitt rum. Han ligger på sidan, på magen på rygg. Och gärna på tvären i sängen. Tappar nappen och täcket flyger alla väg. Har flera gånger hitta han med kalla händer och fötter. Nu sover han med strumpor men de åker av i bara farten de med. Vet inte vad jag ska göra. Får fundera på att köpa ny pyjamas åt han. Men det roliga är att han sover under tiden han gör allt det här. Men det måste ta på krafterna han har sovit till 10-11 nu i några dagar med undantag för mat.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar