fredag 14 september 2012

öppna förskolan


Igår var vi på öppna förskolan och hälsa på. Det var ju så fint väder så vi passa på att gå dit så jag fick min promenad. Har ju vart så duktigt och promenerat varje dag den här veckan. Stråket vi går är på 4km helt lagom sträcka. På torsdagar är det bebis dag på öppna förskolan. Var ganska lugnt som mäst tror jag det var 5-6 barn. Sluta med att de bara var Valle och jag kvar. Vi var även in där idag en timme innan vi hämta Andreas på jobbet.
Var förbi barnshoppen och spana lite igår. De hade en röd åkpåse son vi funderat på köpa. Har velat så mycket med det här med overall och åkpåse. Får se om den är kvar när pengarna kommer nästa vecka. Valle har vart lite små grinig och sur de sista dagarna. Och han tuggar på det mesta. Han har nästan alltid händerna i munen nu. Annars tuggar han på mina fingrar eller på sitt får. Vet inte om de kliar eller om han bara tycker det är kul. Imorgon ska mamma och Fredrik vara barnvakt åt han då Jag och Andreas ska ut och äta. Hoppas på en trevlig kväll. Ska bli kul att få komma ut också.
När vi var på barnshoppen så ringde de från sjukhuset. Var en ny läkare som ringde då Valles är på semester. Hon berätta om resultatet från ultraljudet. Hon hade även pratat med Uppsala. Och nu är de bestämt att det blir en operation. Skulle komma en kallelse på posten. Fick inte några riktiga svar hur de ska göra och så nu sitter vi här och inte vet så mycket. Blir det ett större ingrepp? Eller blir det mer en koll bara? Har ju fått veta att när de går in med kamra så kallas det operation också. Nu nu är det väldigt förvirrande. Läkaren som ringde kunde ju inte riktigt förklara då hon inte viste själv. Hoppas papprerna kommer nästa vecka. Annars får jag nog ringa Valles riktiga läkare och prata med henne.
Men nu är det helg och nu ska vi bara ha det mysigt och trevligt.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar