måndag 27 augusti 2012

Gårdsfest




I lördags var det äntligen dags för gårdsfest. Jag och Valle börja dagen med att åka och fira Miranda i Skultuna. Och när vi kom hem var det dags för gårdsfest. Vi börja med att spela brännboll. Jämna husnummer mot ojämna husnummer. Jag var med de två första omgångarna sen vart det paus för min del. Fick de som inte spela ha lite koll på Valle i vagnen. De tyckte han var så snäll så. han bara låg där och sov. Vi vann i alla fall bränbollen. Tror dock inte det var för min förtjänst. Sen vart det att gå hem duscha och fixa med maten. Vissa åt kräftor och vissa grilla. Vi grilla egna hamburgare. Sen vart det att ummgås och ha trevligt i kvarterets tält. Vart kvar långt in på natten. Andreas jobba i helgen så han gick hem och knött sig vid 21. Valle fick på sig kläder och filtar och låg och sov i vagnen. Har brydde sig varken om musik, kyla eller allt babbel. Han bara sov. Efter han fick mat vid 1 så tyckte jag det var dags att vi gick hem och knött oss också. Det var en trevlig kväll som vanligt.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar