måndag 29 mars 2010

Akuten

Idag har jag vart hos akuten. Jag mår ok så jag vill inte skrämma någon.

Idag när jag vakna så hade jag ont i bröstkorgen. En hugade känsla i bröstet/lungorna. Jag valde att försöka strunta i det och gick upp duscha. Det är ju inte första gången jag gått upp och har haft ont. Min tanke var ju att det skulle gått över. När jag väl kom till jobbet och pratat med en jobbarkompis bestämde jag mig för att åka in.

Så när jag kom till Västerås mötte mamma upp mig på akuten. Där har jag fått gjort EKG, lungröntgen lämnat lite prover. De har känt och klämt lite. Alla tester såg bra ut och visa inte så mycket. Ingen vätska i lungorna som det ser ut nu. Men det vet inte vad det gör ont heller. Det kan även vara övre delen av magen så för säkerhetskul fick jag någon blandning att dricka. Om jag får ondare eller om det dyker upp något nytt ska jag höra av mig. De sa att det kan förändras under de här dagarna. Så nu har jag legat i soffan och sovit och tagit det lugnt. Jag har fortfarande ont i bröstet. Men nu vet jag att det inte är super allvarligt.

Och om det nu är så att jag börjar få vätska i lungorna så ska jag ta det lugnt. Det jobbiga är att man inte vet vad som gör ont. För ont gör det. Jag ska inte vara rädd att ta det nya medicinerna för någon biverkning trodde det inte på.

Men men bara upp bita ihop och jobba i morgon.


1 kommentar: