söndag 7 mars 2010

Glass

Den här helgen har ju gått i solens tecken. Och det betyder ju glass! Nu har ju årets glassar börja komma och jag har provat två. Inga riktigt höjdare någon av dom men inte äckliga.

I fredags när jag tvätta bilen så prova jag en Ben& Jerry´s Peanut Butter Cookie Dough. Det låter ju riktigt gott. Föst vill jag säga att glassen var för kall. Så jag tror Statoil har för kallt i sin kyl. Sen så kanske den skulle ha lagat framme först. Den var väldigt hård. Och till en början vart det bara vaniljglass. Sen på slutet kom jordnötssmöret och kakdegen fram. Då vart det mycket godare. För att sammanfatta smaken så smaka den jordnött. Så den här glasen kan nog vara riktigt god men i fredags skulle den bara få en 3,5 av en 5 gradig skala.


Så i lördags när vi va och handla. Köpte jag och Andreas Magnums nya. Magnum Gold?! Ja jag vet inte här låter det nog godare än vad det är. Vaniljglass med havsalt kolasås doppat i mjölkchoklad och ett guld överdrag. Den är inte äcklig men den är inte mer än god. Det är inge speciellt med den. Man får ingen wow effekt. den här får nog bara 2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar