söndag 14 mars 2010

Lördag

Idag så börja morgonen med att stå och baka bröd. Den här gången vart det småfranska. Riktigt goda och luftiga vart dom. Sen åkte jag och Mamma till Åsbyn och spana lite. Visst det finns fina saker där men det vart inget. Passa på att köpa lite kött till grillningen. Men måste säga att jag gillar utbudet och servicen på Kungsbyn bättre.

Idag mår jag bättre stundvis. Jag har inte knapra smärtstillande lika mycket i alla fall. Fast vet det tusan om tabletterna gör sån stor skillnad. Måste köpa nya i morgon när jag är på ica. De tar ju slut så fort när man tar två åt gången.

Det var skönt att få sova i morse ialla fall. Vakna av mig själv vid 7 och då låg jag kvar i sängen och kramades med Juno i en timme. Vet inte om det är jag eller hon som har blivit mer kramgo sen vi flytta. Nu ligger hon i mellan oss och myser. Gärna inlindad i Andreas täcke när han inte är hemma. Så härligt att ha någon att vakna upp bredvid de helgerna man är själv. Men kan inte förstå hur en hund kan vara så trött som hon. En riktig liten soffpotatis är hon. Man får dra ut henne ibland på promenader.


Så imorgon är det söndag. Så vad ska man hitta på då? Visst vi ska göra upp en veckomeny och vi ska handla men vad mer? Tycker inte om söndagar. De springer på så fort. På måndag ska jag lämna in bilen på verkstad. Fick hem brev om att de ska kolla på gaspedalen. Det har vart lite strul med dom på deras bilar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar