fredag 26 mars 2010

Sjuk

Ojoj när man tror att det inte kan bli värre så blir det. Igår när jag kom hem fick jag knappt i mig maten. Har inte riktigt haft någon matlust nu den sista tiden. Fick i mig en halvskål soppa och kanppt en våffla. Sen kröp jag upp i sängen och mådde pyton. Gick och la mig väldigt tidigt redan 20:30. Sket i att ta värktabletter tänkte om jag bara somna skulle de gå över. Så fel man kan ha. Där låg jag i sängen och hade de svårt att somna då jag hade ont i hela kroppen. Då jag är svullen på ena sidan av halsen så har jag svårt att sova på sidan. Min bästa sovsida. När kl vart 00:34 gav jag upp stapla ner på undervåningen och tog tempen. Den visa mer än vad jag trodde. Men feber hade jag. Tog mina tabletter och gick sen upp och la mig. När jag sen vakna på morgonen var jag bättre. Var inte lika stel. Men har haft en väldigt kraftig magont i dag. Mått illa också. Så när jag åkte från jobbet och skulle lämna prover på jobbet passa jag på att gå in till reumatologen. Efter att jag fick sitta där en stund så fick jag två nya recept Prednisolon och omeprazol mylan prednisolon är en kortisontablett och omeprazol är till för att magen ska klara av kortisonet. Ska bli kul att se hur det här slutar. Känner mig redan som en pillerknaprare. Hoppas bara att det funkar. För orkar inte må så här. Har så himla ont och har tappat orken. Så nu blir det nog att vara hemma hela helgen och ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar