onsdag 20 januari 2010

Jobb

Jag kan inte fatta att det ska vara så jävla svårt att inte parkera på våra parkeringar. Vi har 8platser utanför våran skola. De platserna hyr vi. Om alla bilarna kommer in på en rast är det fullt. När man åker in på parkeringen åker man förbi en förbudsskylt för infart och två skyltar där det står att det är privatparkering. Vi har numrerade suggor. Och även på vissa satt upp extra skyltar.

Allt det här och folk kommer även och parkerar på våra platser. Sen blir de sura när man sätter lappar eller säger till dom. Ronny påpeka snällt till en kvinna att det var privat parkering i dag. Och uppmana henne att flytta då vi hade billar på ingång. Och hon bara, ja jag vet att det är förhyrda men den satt ingen lapp här och jag ska bara in där en liten stund. (pekar på kupan) då sa Ronny att hon kunde ställa sig på gatan utanför parkeringen för där vara hela gatan ledig. Men det går ju inte att göra nu när de tar betalt mumla hon.

Men Hallå!!! Privat! fattar inte folk vad det betyder ? Vi betalar dyrt för alltid ha plats att kunna stå med våra elever. då ska ni inte komma och parkera där. Ta antingen och betala eller ta risken att få böter. För snart om ni fortsätter att stå där parkerar jag in er så ni inte kan åka därifrån. Och tro mig jag lämnar bilen där hela natten!!


1 kommentar: