onsdag 18 augusti 2010

SLE

Det var länge sen jag skrev något om min SLE. Det betyder inte att det har blivit bättre. Nopp, den turen har jag inte det har bara blivit värre sen semestern börja. Efter några dagar in på semestern tröttna jag på att gå och ha ont då min rygg är inflammerad. Den nya verktabletten jag har fått är tramadol. Funka bra i början var lite små groggig i skallen i början och somna lite i tid och otid. Det har blivit bättre men blir väldigt trött fortfarande men somnar inte lika lätt nu. Tyvärr har väl inte värktabletterna funkat som de ska den senaste veckan. Fattar inte varför det ska vara så mycket problem med värktabletterna det är som min kropp inte vill ta upp tabletterna.

Förra veckan börja jag med min sjukgymnastik som jag ska göra hemma. Så nu har jag lagt upp ett vecko schema så nu ska jag träna varannan dag här hemma. Och jag har vart duktigt. Riktigt duktig!

Har även lånat mammas stavar så nu har jag tagit mod till mig och vågat mig ut på gatan och gått stavgång. Och gud vad jobbigt. Den vanliga hundpromenaden som aldrig brukar kännas märkvärdig är hemsk nu. Svetten bara forsar ner från kroppen.
Har väl kommit fram till att jag måste börja ta hand om mig nu när sjukdomen bara blir värre.

Har även bokat in en tid med läkaren. Så nu hoppas jag att det kan ändra medicineringen. Själv vill jag ju öka dosen kortison just nu.

På lördag ska jag även på utflykt med Unga Reumatiker för första gången. Är riktigt nervös.

2 kommentarer:

  1. Hejja! Hejja! Hoppas du fortsätter!

    SvaraRadera
  2. Hej,Åsa! Va, duktig du är som kämpar på fast du har så ont. Hoppas läkarn kan hjälpa dig,så att du blir bättre. Ha de så trevligt på lördag. Kram

    SvaraRadera