fredag 22 maj 2009

TEMA-vecka

Tema-vecka:Blast from the past,

-we from the 80´s

idag så ska jag ta upp det som gick på tv. Jag själv är uppvuxen framför tv. Så jag har sett det mesta känns det som, Andreas som var ett ute barn kommer inte alls ihåg de program jag minns. Enligt mig så var barnprogramen bättre förr och då menar jag inte vilse i pankakan och humle dumle utan när Jag var liten.
Vi hade tre myror är flera en fyra elefanter (och ja jag vet att det är många som hade det) men vi hade Björne. De tidigare åren då Robert Gustafsson var med. Och där så kunde man se alla möjliga serier. Så som rädda Joppe, död eller levande. Ika (för de som gilla henne), den där serien om den blå pelikanen som sprang runt och gjorde saker. Jag själv gilla Brum och Trasdockorna. Kalles klätterträd var härlig också.

Sen så kom ju 3an med sina program och där hade vi mycket kul då kom ju Skurt som var mångas favorit. Jag verkligen avskydde den där j*vla dockan han var så mesig. Sen när man vart några år äldre så spana jag och mina klasskompisar på Rymmen i alla fall, (när Andreas fick höra att jag skulle skriva om på rymmen så skämdes han. Han varför gammal för det tror jag). vi i klassen lekte på rymmen i alla fall och dela upp oss två och två och lekte på rymmen över hela Bäckby. Sen så när jag ändå skriver om tv programan man lekte på rasterna på skolan. Så var ju gladiatorerna och fångarna på fortet väldigt hippt. Där hela klassen kund vara med och leka.
Och hur många kommer inte ihåg de kanske lite annorlunda programen solstollarna och Tuttifrutti.?

Andra program som var stora på den här tiden var väl familjeunderhållning så som 24 karat och Det kommer mera. Kär och galen med Lotta Engberg var super (enligt mig hade det inspelat på video också)

Här kommer lite samlade bilder och videor









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar