lördag 9 maj 2009

sjuk

Läkaren Ja jag som har svårt att gilla sjukvården i det här landet. Har inte blivit förvånad igen. Fick betala 220kr för att träffa en läkare som gjorde en 2minuters undersökning. Sen hade han ett handskakning som var värre än en dö fisk. Varför kan inte folk hälsa ordentligt? Hatar såna där kraftlösa handslag.

Han fråga om jag hade ont i tanden. Nej det har jag inte då kolla han i örat på mig och sen så i munnen. Sen var han klar då kunde han säga att jag förmodligen hade en infekterad tand eller något sånt. Och måste gå på antibiotika i 10 dagar. Han kände inte ens på min käke? Så nu sa han att jag ska till tandläkaren och kolla om det är något var det inget med tänderna så skulle jag boka tid hos familjeläkaren och där få en remis till öron, näsa, hals doktorn. Så han ger mig antibiotika för en tand infektion som han inte vet om jag har?

Och att jag har DLE och har utretts för SLE hade inget med saken att göra då vanligen käkproblem hade med tänderna att göra. Jaja jag gick till apoteket för att hämta ut min antibiotika som de inte hade. Som tur var det att ett apotek i hela stan hade så mycket jag behövde så jag fick åka dit istället. Då jag inte kan svälja tabletter fick jag flytande så jag fick vänta nästan i en halvtimme under tiden dom blanda i ordning 4flaskor! till mig. Köpte mer treo när jag ändå var där så apotekskostnaden sluta på 489kr

Så hela detta kalas sluta på 709kr och då har jag inte vart hos tandläkaren än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar