onsdag 27 februari 2013

Sjukhuset

Idag har vart en lång och lite små tung dag. Vi börja dagen med att hämta mamma vid tåget. Därefter vart det lite handling innan vi följde med mamma till ögonläkarn där hon skulle lasra ena ögat. När vi var klara där åkte vi hem till mamma och tog det lite lungt och Valle åt lunch sen var det dags att åka tillbaka till sjukhuset.  Den här gången var det jag som skulle dit.

Mamma tog hand om Valle under tiden jag var hos reumatologen.  Nog inte det jobbigate han sov hela besöket. Besöket var vart väl inte som jag hade föreställt mig. Mina prover brukar inte visa så mycket.  Men de var de sämta hittills. Proverna visa både njurpåverkan och leverpåverkan och inflamation.  Det var inte helt upp åt väggarna men det var inte bra. Mitt mag och tarm prov var väl inte heller bra om jag förstod det rätt. Högt blodtryck hade jag idag också.  Jag som aldrig har högt blodtryck.  Har alltid fått beröm för mitt blodtryck.  Så vad händer nu då? Jo fick lämna lite nya prover idag. Ska även lämna en dyngsurindunk för att kolla av njurarna beroende på svaret på det så ska jag kanske få göra en njurbiopsi. Inom två veckor ska jag få göta ultraljud på lever, galla och njurar. Jag ska även gå och kolla blodtrycket några gånger i veckan i två veckor. När det här är klart så ska jag bli kallad till sköterskan och starta igång Cellcept behandlingen. Så nu blir det cellgifter igen. Med prover varje vecka. Hoppas den här sorten funkar bättre än de andra. Har inte så mycket val just nu. Min kropp behöver en bormsmedicin.  Hoppas bara kroppen kommer klara de första månaderna innan medicinen börjar värka. Hon sa att jag kommer nog kunna må sämre nu när jag inte går på plaquenilen längre och är inne i ett skov. Så fler sjukdagar är nog att vänta. Men under tiden ska jag stå kvar på den ökade dosen kortison.

Nä nu ska jag ta min feber och sova. Det är en dag imorgon också.  Då är det öppna förakolan som väntar.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar