onsdag 21 mars 2012

Stan


Igår var jag ner på stan. Börja med ett besök hos barnmorskan. börja med att ta blodtrycket som vanligt. Sen mätte vi magen och lyssna på hjärtat. Det slog på snabbt och fint som vanligt. Mitt blodvärde hade blivit ok nu men hon vill att att jag fortsätter med de hemska järntabletterna. Fy fan säger jag. min mage gillar inte alls de där hemska sakerna. Nästa vecka skulle jag få träffa en vikarie istället. Men det ska nog gå bra.

Efter barnmorskan såg gick jag till biblioteket för att lämna tillbaka en bok. Fy fasiken vad det värkte i magen efter den promenaden. Det stramar så när jag går. Inte alls skönt. Därefter gick jag och tog en paus och åt lite frukost. Därefter gick jag till Change och spana på underkläder. Det var ju dags att hitta en ny BH. Och jag kände att nu behöver jag hjälp av någon som kan de här för jag hittar inget som funkar. Fick hjälp av henne i butiken. Så snäll och hjälpsam var hon. Tror jag stod där i provhytten i en timme och prova i alla fall ett tiotal olika bhar. Tillslut hitta jag en som jag tycker funka bra. Så det sluta med att jag gick därifrån med två BHar och två trosor och ett linne för 700kr. Riktigt nöjd. Vart medlem i deras klubb och den här veckan har de köp två sett och få den andra på köpet. Jag kommer lätt gå dit igen. Så skönt att få hjälp av någon som kan det där. Jag hatar annars kolla på underkläder. Speciellt nu när jag inte riktigt känner min egen kropp längre.



Därefter gick jag till Polarn & Pyret där vi fick ett presentkort i julas. Jag och Andreas hade spanat in oss på lite kläder där. Det är väl kanske dags att köpa något till grabben. Så i går köpte jag de första plagget. Det vart en tuff liten ”overall” i bomull som ser ut som jeanstyg. Så kommer han i morgon så slipper han nu gå naken. ;-)

Annars då? Jo kroppen har väl jobba emot mig den sista tiden. Kroppen orkar inte riktigt med och det värker. Men vad kan man göra? tyvärr inte så mycket det är bara att bita i det sura äpplet och bita ihop. Måste börja använda mina handskenor mer än vad jag har gjort sista tiden.  Sen är det väl bara ta det lugnt så mycket det går. Även om det inte är det roligaste. Men nu blir det lugnt fram till helgen i alla fall. 






1 kommentar:

  1. Så skönt att du hittat ett bra BH-ställe :) Jag hatar att handla sånt!
    Supersöt dress till lilla V, han kommer att bli grymt cool :)

    SvaraRadera