torsdag 22 mars 2012

Projekt Barnstol


Idag så påbörja jag mitt projekt med min gamla barnstol.  Vi har fått ärva min gamla barnstol som jag hade när jag var liten. Hur gammal den är vet jag inte. Björn, jag och Carl har haft den. Mamma och pappa köpte den begagnad. Så den lär ha några år på nacken.  Ja den ser inte så snygg ut nu kanske. Men den ska fixas. Älskar utformningen och de olika funktionerna. Och självklart tanken av att jag har haft den.  Så idag tog jag in den från förrådet och skrubba rent den från gamla matrester och smuts. Vi har även bytt ut lite skruvar och spikar där det fattades och behövdes bytas ut. Har också skruvat bort hjulen och försökt skrubba rent dem. Så nu är den klar att lämna in på lackning. Har tänkt att det kommer bli snyggare än om jag ska slipa och måla själv. Har jag även hört rätt kommer det nog bli billigare också. Så imorgon ska jag ringa lackfirman. Och se när jag kan få lämna in stolen. Hoppas slutresultatet blir bra. 



Läge 1

Läge 2

Skrubbade hjul

Skruvarna vart riktigt billiga
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar