söndag 11 mars 2012

Lördag


Idag har jag vart i sthlm hela dagen med Unga Reumatiker Öst. Vi börja dagen med en föreläsning med Eva Funck om lycka. Därefter hade vi vårat årsmöte. Så det har blivit en heldag för mig och han i magen.

Eva var så där sprallig och glad person som trodde hon skulle vara. Riktigt intressant var det att lyssna och hon behöver inte anstränga sig för att vara intressant. Hon prata om att vi måste ha en liten utmaning i livet för att må bra. Det får inte vara för lätt utan vi måste ha något som inspirerar och driver oss framåt. Och där kan jag bara hålla med. Jag behöver något. Det får inte vara för lätt eller för svårt så man bara ger upp.  Hon berätta om hur hennes liv har vart och hur det har utvecklats. Och den stora frågan var ju var är lycka? Lyckan är väl det vi gör den till. Lycka är väl kanske inte vad Världen försöker intala oss vad den är.  Det handlar om hur man själv definierar den. Hon prata också om att vi ska ta vara på livet här och nu. Det kan vara våran sista stund. Men den kan också bli våran bästa. Sen handla det ju självklart att älska sig själv först om andra ska kunna älska en. Är jag glad så kommer andra glada och positiva vilja vara med mig. Hon sa något härligt på slutet som jag ska lägga på minnet. Det handla om att hon har känt sig korkad och försökt gemföra sig med andra och inte vara sig själv och göra det man kan efter sina egna förutsättningar.  Visst man kanske är korkad men en kork flyter alltid upp!

Det är svårt att försöka sitta och återberätta den föreläsningen men man vart glad och inspirerad. Och man fick saker att fundera på . Det var inga pekpinnar. Lev så här. Gör så här. Inga quick fix. Det handlar först om att se sig själv . Så vad är lycka? Jag fick ju inga riktiga svar utan måste se det i mig själv. Och säga själv vad är lycka för mig. 

Mötet rullade på fort sen så det vart inget utdraget. Så nu sitter vi men en liten ny styrelse. 

Eva Funck

Carro berätta om Unga Reumatiker

En god Gluten och laktosfri tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar