måndag 26 mars 2012

Helgen

 
Våren forsätter! I fredags så var jag ner till mamma på stan och åt lunch på strike. Det var riktigt gott. Vi han även med en sväng på stan så när jag kom hem hade jag med mig två nya tröjor. En snygg blå skjorta och en vit/blå randig t-shirt. Vi passa även på att byta till sommardäck när det ändå var fint väder ute. Under tiden Andreas gjorde det så grävde jag upp våra jordgubbsplantor. Vi ska gräva ut våran pallkrage och byta ut jorden och lägga en ordentlig markduk i botten. Så vi slipper allt gräs i kragen Annars var fredagen lugn och det vart tidig säng.


 I lördags var vi ut till Tillberga på tårtkalas. Det var trevligt att träffa alla gamla vänner igen. Det sker ju inte så ofta längre. På kvällen åt vi Älgfärsbiffar med klyftpotatis och pepprig sås. Så himla gott det vart! Så saftigt och fint. Tack Håkan för biffarna. Även på Lördagen vart det en tidig kväll. Vi gick och la oss innan kl 21.00 det har ju ej vart något på tv de här dagarna. 

 
Söndag, jag kom ihåg att det var dags att ställa om klockan. Upp tidigt för att duscha och fixa i ordning sig för en dag med möte i sthlm med Unga Reumatiker. Sen var det bara att gå ut med Juno innan mamma och Fredrik körde mig till tåget. Tåget dit vart ju en riktigt pina för psyket. Satt en familj bredvid mig och ena dottern tjata och prata så in i bängen. Mamman och pappan satt och bara humma och höll på med sitt utan att bry sig om att vi andra i vagnen höll på att krevera. Sen skulle de ses på film på mobilen på högsta volym ca 10min innan de kom på att de kanske ska koppla in hörlurarna. Ungen som satt och babbla hela tiden hosta även hela tiden rakt ut på oss som satt framför. Så nu sitter jag väl här med någon halsfluss här i morgon. Tycker ju lite mer synd om damen som satt bredvid hon hade väl ungen låg i knät halva resan. Nu skriver jag ej om någon söt 3åring utan om en stor 6åring. Nä jag avskyr åka tåg. Ska börja resa i första klass!
Framme i huvudstaden så hade jag en timme till mötet. Så mina planer var att leta rätt på Lush som ligger på centralen. Ut från den väldoftande butiken kom jag med 3ny badbomber och en skumbadsmortot. Ska bli kul att få prova något nytt och inte samma badsalt hela tiden. 


Mötet rulla på bra vi fick lite nya beslut fattade. Så nu ska jag fixa klart inbjudan till Gröna lund som är i sommar. Så vi kan få ut den här om några veckor. Kan även berätta att jag från och med nu är Vice ordförande i våran region. Efter mötet gick vi iväg och åt på o´learys. Riktigt gott och trevligt var det. 


När jag väl var hemma i Västerås hämta Andreas mig vid tåget. Hemma gjorde vi våfflor för det var ju våffeldagen. Sen tappa jag upp ett varmt bad för att kurera min stakars rygg.  Slängde även i en av mina nya badbomber. Härligt blått vatten. Lukta inte så mycket men det gick inte riktigt säga vad den lukta. 





 
BIG BLUE badbomb

1 kommentar:

  1. Det är ju ett under att man inte börjar äta på något när man är inne på Lush. En del ser ju faktiskt så himla goda ut :) Kan kanske vara den starka doften som stoppar en?

    SvaraRadera