lördag 23 juli 2011

Semesterdag nr. 5

Igår så vakna vi av ett riktigt åskoväder. Gud vad dundra och blixtra. En evig väntan var det också. jag har de senaste dagarna haft konstiga smärtor i högersida av ”magen”. Och i förr går bestämde jag mig för att ringa sjukhuset. Då kl var efter 12 så fick jag ringa 1177. De börja ju dilla om feber och blindtarmen. Och sa åt mig att ringa min reumatolog. Så då Ringde jag och fixa att de skulle ringa upp mig på morgonen dagen efter. (igår då) så när jag väl gått upp kl 8 på morgonen för att de ska ringa så ringer tidsbokningen upp mig. Då har det blivit fel när jag bokat på telefonen . Så jag får ringa om. En stund senare ringer sjuksköterskan upp mig. Berättar om smärtan och hon tycker det låter lite konstigt och kan vara värt att kolla upp. Hon skulle prata med en läkare sen skulle hon höra av sig. Efter typ 3timmar ringer en av läkarna upp. Han tror inte att det har något med SLEn att göra så jag bör ringa min familjeläkare på engång och boka en tid där. Han tyckte det lät som njursten eller en cysta som kanske höll på att spricka. Jaja tänkte jag jag ringer väl familjeläkaren. Där fick jag en tid inom en timme. Så jag åkte ner lämna lite prover och gjorde en undersökning. Läkaren vart inte riktigt klok på vad det var. Njursten var det inte. Det hon kom fram till var att jag hade muskelinflammationer på flera ställen runt magen. Och det är ju inte så konstigt för mig. Så frågan om det är att jag kommer åt den och det är det som hugger. Som sagt vi vet inte? Det kan vara så att något annat är svullet också. Och valde att ta lite blodprover och hon ska ringa på måndag och kolla av. Så som det ser ut nu så vet de inte vad det är men att det nog inte är något alvarligt. Men i grunden är det nog SLEn som spökar.


När jag väl var klar med alla läkar prylar så åkte vi iväg och kasta lite boll med Juno. Gud vad glad hon vart. Tog inte lång stund förens hon var helt slut.

På kvällen så rökte vi röding. Tyvärr var den nog lite för blöt. Så det tog ett bra tag men när vi väl fick äta så smaka det bra. Efter maten åkte vi ner till bishop arms och drack lite gott.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar