tisdag 2 oktober 2012

sittvagn och shopping.




I helgen var vi och hälsa på i sthlm. På lördagsmorgonen fick Andreas ett Sms från sin syster som undra om han ville följa med på öl &whisky mässan. Och självklart tacka han inte nej. Vi åkte alla fyra till sthlm. Det betyder att det blir trångt i bilen med hundbur plus liggvagn. Våran vagn går inte fälla med liggdelen på. Utan man måste ställa de bredvid varandra. Den här gången bestämde vi oss för att pröva sittdelen. Valle vart superglad när vi pröva och man såg att han trivdes. Det går att fälla vagnen i ett stycke med den delen. Så det är mycket smidigare. Ryggen ändrar man med hjälp av rämar så det går att ställa i nästan vilken vinkel man vill. Det är inga fasta lägen. Det går inte fälla helt till liggläge men det är mycket mer liggläge än vad vi har på babysittern. Det vissa sig sen att det gick jätte bra att ligga och sova i den.jag är väldigt kluven till när sittdelen  ska användas. Jag har sagt att jag vill vänta till ett halvår. Men nu vet jag inte. Valle är väldigt stark i rygg och nacke. Han vill oftast sitta eller stå. Och när man pallar upp han sittandes i liggdelen  så sitter han inte hundra utan glider gärna ner lite i någon  konstig sitt ligg ställning. Jag tycker han har det bra i sittvagnen. Men håg tycker också det är lite tidigt att byta efter 3, 5mån. Jag har sagt nu att vi får väl se hur det funkar med liggdelen. När det inte funkar längre får vi byta. Desto mer vaken han är vill han ju sitta. Kluven som sagt. Han känns ju så liten. Och ärligt så är man väll orolig vad alla ska tycka.  Helgen var trevlig i alla fall.

Själv har jag börja bli förkyld. Så nu nojar jag mig över Valle som hostar och nysser nån gång per dag nu. Är Han förkyld på måndag ställer de in i Uppsala. Har sagt att jag måste slutta pussa på grabben men det går inte. Idag har vi vart och handlat grejer till Valle. Han har fått kläder till namnkalaset. Så fin han ska bli. Sen så har vi köpt ett par badbyxor för 29kr vilket kap och de satt perfekt. Får se vad läkarna säger när han får bada sen. Vart ny leksak och lekmatta idag oxå. Han kan inte vända sig på sin han hade innan då den bara gled på golvet. Så vi köpte en bilmatta på Ikea för 99kr funka fin fint. Han hade jätte kul när han stöka runt på den. I morgon ska vi på massage annars ska vi nog hålla oss borta från öppna förskolan den här veckan. Allt för att Valle ska hålla sig frisk.
Visst ja Valle har nu två gånger sovit hela natten utan mat på tre nätter. Känns skumt då man själv vaknar och undrar varför han sover. 

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar