måndag 29 oktober 2012

Hemma

Nu är vi äntligen hemma. (kom hem igår)  Valle mår helt ok och man märker inte på han att han genomgått en flera timmar lång operation. Han är väldigt glad och pratar och gör ljud för sig. Han har vuxit så de sista två veckorna. Både på längden och till  setet. När jag såg bilderna på Valle när han satt i sängen på sjukhuset vart jag så där gud vad stor han är. Vi träffa ju på lite andra barn på avdelningen och vad små vissa var. När vi satt i korridoren så kom det fram en mamma och fråga hur gammal Valle var och när jag sa att han var 4månader så tappa hon hakan. Hennes dotter var 6månader  och hon var väl nästan hälften så liten som han var. 

Idag så har vi vart och handlat mat annars har vi väl vart hemma och tvättat. Idag fick Valle lite gotti gott också. vi köpte med oss en burk persikopure. Svårt att säga vad Valle tyckte ena stunden satt han och ”tugga” och såg nöjd ut och ena stunden satt han och gjorde miner som att han åt citron. Men han spydde i alla fall inte. ;-) 

Visst ja nu undrar jag om det inte är tänder på G. har två gånger nu på två veckor hitta blodfläckar på hans snuttisar efter han har tuggat på dem. men tycker inte jag ser något men var kommer blodet annars ifrån ? små fläckar som en lillfingernagel.  

Imorgon blir det fika på Ikea med en från föräldragruppen


Valle tittar på tv och äter på Herr Groda 

Så söt vart han i sin nya mössa

efter puren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar