torsdag 18 oktober 2012

Sjukan



Idag har vart en riktigt sjukhusdag. Valle och jag börja med att packa in oss i bilen i morse och åkte till sjukhuset. Idag var det äntligen dags för mig att gå tlll reumatologen. (bara några månader senare än vad jag skulle) Valle charma självklart alla där. Maria (min läkare) vart helt överförtjust i Valle och kunna knappt koncentrera sig stundvis. Proverna visa ok lite för mycket här och där. fattar inget alls när hon pratar om proverna. Bad om att få testa nivån på B12 igen. Annars så bestämde hon att jag måste dra ner på kortisonet. Hon tycker jag går på allt för stor dos. Nu går jag på 12,5mg och hon vill att jag ska komma ner till 5mg. vet inte hur jag ska kunna det har inte kunna gå under 10mg på flera år. så nu börjar vi nedtrappningen. Fick en ny värktablett utskriven som jag ska ta tillsammans med den andra värktabletterna i stället. Tänk om det kunde hitta på en medicin som funka så det räckte med att ta en och inte 7olika. När vi var klara där fick jag åka upp till labbet och lämna blodprover. 

På vägen hem svängde jag och Valle förbi barnshopen och kolla om de hade fått några av Valles kläder sålda. Vi hade tjänat hela 142kr. så jag passa på att köpa dregglisar /haklappar till han det går ju åt några per dag här hemma. 

Sen åkte vi hem och gick ut med Juno och fixa lite käk. Sen var det dags att åka till nästa läkarbesök. Den här gången var det Valles tur. Hade fixat en tid för att kolla upp hans förkylning som inte riktigt vill ge sig. Läkaren tyckte väl att det var väl inge fel på Valle. Det var väl en liten förkylning som får ge sig med tiden. Fast han höll väl med att det var lite konstigt att han var så mycket snorigare på morgonen. Han trodde att det skulle nog inte vara någe problem att få operationen. Men han sa allt hänger på narkosläkaren. Så vi får väl se. Känns lite skönare nu känner mig inte lika orolig nu att vi ska få ställa in.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar