söndag 1 januari 2012

Nyårsberättelse 2011

Har suttit och funderat på vad som har hänt det här året. Jag vet inte riktigt vad man kan säga känns som ett ganska lugnt år. Jag börja mitt år med att vara sjuk. När man sitter och tittar tillbaka så har jag nog vart sjuk ganska mycket i år. Jag börja även året väldigt bra med att gå på gymmet några dagar i veckan. Synd bara att inte orken stanna kvar så länge. Men det är svårt att hitta motivationen när man kommer hem från jobbet och är helt utslagen. Jag började också med cellgifter i år tyvärr funka det inte så bra som man hade hoppas. Det är tufft att inte veta om det någonsin kommer hitta en medicin som passar mig. Men håller tummarna att jag kanske kan bli en av de utvalda att prova den nya som nu har släppts på marknaden. Jag har även i år fått ut mina första pengar från försäkringsbolaget för min diagnos. De pengarna satt inte fel. Har satsa den största delen på att skapa trevliga minnen i livet. Den 13mars i år starta vi igång Grillen för första gången i år. Något som har hänt i år är att jag har vart med att starta igång en ny region i unga reumatiker. Jag vart även invald att sitta i styrelsen så från och med i år så är jag styrelseledamot. Det har vart ett intersant arbete och jag har fått träffa mycket olika människor som jag inte annars hade träffat. Har även vart med på rikstämman och fått in lite ändringar i stadgarna. Nu väntar ett nytt år med nya uppdrag för oss. I April så flög jag för första gången i mitt liv. Resan begav sig till Manhattan, New York. Vilken fantastisk resa. Är så otroligt glad att jag och Andreas gjorde den. Även om det var en massa strul dit och hem. Jag har fått se saker som jag kanske inte får se igen. I somras fyllde jag även 25år! börjar känna mig gammal. ;-) Nej då jag såg fram emot att bli ett år äldre. Den sista delen på året har det vart mycket krämpor och sånt. Väldigt trött har jag vart. Mycket annat som har hänt under året. Allt är inte värt att ta upp här heller. Året har vart ok. Men förhoppningarna blir det bättre nästa år.

Nu börjar det nya året 2012. Ett år med förväntan och längtan. Jag börjar mitt nya liv redan i morgon. i morgon börjar jag min sjukskrivning. Kan inte fatta att jag ska gå hemma nu under en lång tid. Jag som lever för mitt jobb. Men nu är det så att Jag och Andreas ska få ett barn att dela vårat liv med här under sommaren. Så i Juni är det beräknat. Så nu håller vi tummarna alla för att det här ska gå så bra det kan. Det är ju inte varje dag man får en släng av graviditet som chefen säger. Mycket funderingar och tankar just nu men i det stora hela ska det här bli en rolig resa. Nu ska vi sparka igång det här nya livet och året.


3 kommentarer:

  1. Puss på dig!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Lycka till!! Vi längtar till sommarn. Hoppas att allt går bra och att du mår bra. Många kramar från oss/ Lena och Håkan

    SvaraRadera
  3. GRATTIS <3 /sonenta

    SvaraRadera