söndag 11 juli 2010

Söndag

Idag så börja vi med städdag i kvarteret. Det var dags att rensa ogräs igen. Fy fan va det var varmt trodde man skulle smälla av där ute i värmen. Uppsvullen och ”bränd” har jag blivit. Andreas är väldigt brun men inte jag. Jag blir röd och svullen och det svider som man har duschat i syra.

Sen var Catta, Nicke, Jesper och Rickard här och fika. Riktigt trevligt! Det är inte varje dag man får besök här hemma.

På kvällen vart det att grilla lite kyckling vart sallad i dag. Vad ovanligt? Det har vart sallad 6 gånger den här veckan. Vad duktig jag är. Nej men jag orkar inte äta mer avancerad mat i värmen.

Vi har även köpt en pool i dag. Kan ju tala om att Juno tycker det var en riktigt dålig ide. Jag och Andreas tycker det var riktigt skönt att svalka fötterna i den.

Det växer och knakar här hemma i trädgården. Speciellt i pallkragen. Vet snart inte vad jag ska göra med alla kryddor.

Jag är lite röd och puffig i ansiktet nu.

Andreas är snart en pepparkaka (fläckvis).

Det svämmar över!

Våra tomater blir bara fler och fler men kan de inte bli röda snart?

Även tomaten från Maria och Tony växer.

Basilikan och Organon står i full blom nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar