måndag 9 november 2009

Sjuk

Läkaren idag så var jag hos läkaren och fick veta alla mina svart på proverna jag lämna förra veckan och så gjorde jag en kroppsundersökning. ( och nej ingen sån kroppsundersökning……) så nu är det äntligen fastält en diagnos. Och den är nu SLE. Jag fick även en ursäkt för att jag har fått bollats fram och tillbaka och hur jag har blivit behandlad genom de här åren. Hon sa att det var fel och att jag borde fått vart kvar hos samma läkare så jag hade kunnat få rätt hjälp på engång. Känns skönt att fått en ursäkt efter att fått höra både det ena och det andra. Så nu är det bara att se framåt… och försöka jobba på för en friskare framtid. Jag vart även vaccinerad för svinis. (!!!) jag som aldrig skulle göra det. Visst jag vill fortfarande inte ta den. Men efter lite diskussioner så propsa hon på att jag skulle ta den då jag är en av de riskgrupper som kan bli riktigt sjuk. Och nu när jag ska börja på medicinerna så försvinner ju mitt lilla immunförsvar igen.
http://www.reumatikerforbundet.org/start.asp?sida=3929


2 kommentarer:

  1. Skönt att äntligen ha fått en diagnos, men det var tråkigt att höra att det var SLE... hoppas du mår bra mestadels av tiden.
    Spännande med flytt! När flyttar ni?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hejhej!!
    Skönt med en diagnos, äntligen..

    Är Juno alltid med Andreas på jobbet? Fabbe är med mig idag, eller iallafall en del av dagen.. Filip slutar 11 och kommer och hämtar efter det..

    073-4334197 är mitt mobilnummer.. du kan väl skriva ett sms eller något när ni har tid och lust att ses.. Vi kan ju vänta några dagar extra pga löpet.. det finns en inhägnad vid Bombardier arena där vi kanske kan ses där de kan springa fritt.. (neutral mark) :)

    ha en fortsatt bra dag!!
    Kramar från oss

    SvaraRadera