tisdag 28 april 2009

TEMA-vecka

Tema-vecka: Film
The Last House on the Left (1972 )(skräck)
För några år sedan sa jag att Ingmar Bergmans Jungfrukällan var det värsta sjukaste film jag någonsin sett. Jag var tokförbannad när vi fick se den på svenskan på gymnasiet. Tyckte den var så hemsk att jag vart illamående. Det jag inte fatta hur en så gammal svensk film kunde vara så sjuk.


Nu är det inte den sjukaste filmen längre det är den här, The last house on the left. Den är inspelad 1972 av Wes Craven som har gjort mycket bra läskiga skräck filmer. Men den här bygger lite på Jungfrukällan men är mycket grövre och blodigare och mer ”nutid”. Vet även om att det har spelats in en ny version i år på den. Fy fan ! jag palla knappt att se den här tycker den är sjukt äcklig och då menar jag inte att man sitter och gömmer sig bakom kudden. Utan kväljningar och spy äcklig.
Handlingen är:


Två unga flickor som ska ha en rolig kväll innehållande rockkonsert blir kidnappade av några fängelserymligar. De två flickorna tas med in i skogen där de först torteras och våldtas, för att sedan dödas. Fängelserymlingarna letar efter ett ställe att sova på, och bjuds in i ett hus. I huset bor föräldrarna till en av de mördade flickorna. När familjen får veta vilka deras gäster egentligen är, tar de lagen i egna händer.


Jag rekommenderar inte den här filmen så jag skriver det här mer som en varning.

Betyg 1 /10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar