torsdag 9 april 2009

Aftonbladet

Annika Östberg det har ju pratas väldigt mycket nu de här dagarna om Annika och att hon ska få komma hem. Hemma, på jobbet, på radio, tv och tidningarna. Jag fattar det inte jag tycker det är konstigt att hon få komma hem. Hon har levt mer än sitt halva liv där borta borde inte deras lagar gälla henne? Så som att Sveriges lagar ska gälla invandrare här? Visst hon är kvinna och svensk medborgare men hon är ingen ängel för det. Hon är medhjälpare till mord och på en polis dessutom.

Så hur många tycker att Tyskan från Arboga morden ska få sitta i tyskland ? jag tycker hon borde få sitta av sitt straff här där alla vet vem hon är. Och om nu Annika ska få sitta här så kommer Sverige få bestämma om och när och hur länge hon ska få tidsbestämt det kommer ju inte funka för vi har andra lagar här skulle hon ha blivit fri för flera år sedan . och skulle Sverige få bestämma skulle hon bli fri på en gång låter det som.

Jag och Andreas har diskuterat det här och håller inte riktigt med mig på det jag säger men idag läste jag på aftonbladet och vad Oisín Cantwell har skrivit och äntligen en som håller med mig !

1 kommentar: