lördag 28 februari 2009

TEMA-vecka

Tema-veckor: Spel
Idag tänkte jag bjuda på lite barnspel. Så dom här två. Jag tycker att det är lite nostalgi varning på dom. Jag tycker dom fortfarande kan vara riktigt trevliga att spela.

Busungar
Klassiskt sällskapspel/barnspel
Spelare: 2-5Betyg 3 ( av 1-5)
Handling: är du född på 80-talet och inte spelat Busungarna? Vilket planet är du från? Det här var DET stora spelet på fritis och jag hade den turen av att ha det hemma. Tråkigt nog är det ju aldrig någon som är lika stor spelfantast som jag. Men det handlar iallafall att palla äpplen från surgubben och hålla sig borta från hunden. Den som har flest äpplen på slutet vinner. Spelet har allt man kräver en lätt handling enkla regler och en snygg spelplan.

Mix-Max
Klassiskt sällskapspel/barnspel
Spelare: 2-6Betyg 3,5 ( av 1-5)
Handling: I det här spelet får spelarna olika kortdelar, motsvarande de antal prickar som tärningen visar. Sedan lägger man korten så att de tillsammans bildar roliga figurer. En häxa med mustasch och brandkårshatt? Eller så försöker man få ihop en riktig figur. Den som har flest gubbar på slutet vinner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar