tisdag 24 februari 2009

semlor

Semlor idag har jag ätit världens godaste semla. Sen har jag också ätit världens äckligaste semla. Jag gillar inte mandelmassa så jag brukar äta vaniljsemlor (semlor med vaniljkräm) istället.

Men fick en semla på fikat på jobbet och tänkte jaja jag ger den en chans och det var att resa till himlen den var så söt och god mandelmassan var len och lös men även lite finkornig. Kan ärligt säga att aldrig någonsin har jag ätit så god semla.

Hade lovat Andreas att köpa semlor på vägen hem så jag tänkte att jag var ju tvungen att bjuda han på en så semla. Så när jag väl kommer dit så får jag höra att dom vart slut i 2timmar!! Så jag fick gå till tammefors och jag tänkte att ja men då får jag ju alla fal en vaniljsemla (trodde jag ja). Dom var slut! Så jag fick ta en chokladsemla och en vanlig till Andreas.

Nu när jag har ”ätit” den så säger jag det där var det äckligaste jag någonsin jag ätit. Loket var doppat i mörk choklad och istället för kräm så hade dom doppat bullen i choklad som var stenhård och grädden hade en massa chokladflisor. FY Fan säger jag åt 3tuggor sen fick den stå inte ens Puff ville äta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar