fredag 5 juli 2013

En lång men trevlig Torsdag

Vi börja dagen med lite strul då jag går upp på morgonen och ser att alla kläder ligger i tvättmaskin. Blöta. Slänger snabbt in de i torktumlaren då den innehåller allt.  Byxor, tröjor och mina bhar. Sen får jag fixa och trixa med alla morgon rutinerna som går. Valle vägra sova sin mogon/förmiddagslur så när det är en kvart kvar innan vi ska åka iväg till Leos lekland och möta upp Mia och Miranda står jag fortfarande och har inga kläder då torktumlaren inte var klar. Men ändå 10:03 svänger vi in på Leos parkering med kläder på oss. Väl på leos vart det full rulle.  Valle älskar att åka rutschkanor.  Tänk om man själv orka lika mycket som Miranda. Valle fick snällt sitta och leka med klossar istället när jag inte orka istället.  När vi åkte därifrån somna Valle på 1 sekund.  På vägen hem stannade vi till hemma hos Mamma/mormor och lekte lite till. Sen sov han i bilen på vägen hem ocv även i vagnen hemma. När kl var 16 tyckte jag att de var dags att vakna. Vi brukar säga att han inte bör sova efter 15 för då är han så svår att lägga sen. Men gud vad  han vart arg och ledsen när jag väkte han. Tårarna spruta och snoret rann. Mamma var den elakaste människan i världen. Var bara pappa som dög då. Efter maten och lite korv så var man lite gladare.  Då passa vi på att leka tittut och tafatt här hemma. Innan de var dags för att hämta min mamma som passa Valle under tiden han sov igår så vi kunde gå på Bio. Vi såg The internship. (Vet de fan hur de stavas men det där blir nog bra) Den var riktigt bra och rolig. Bra musik i den var det också så man vart riktigt glad när man såg den. Visst jag passa på att fika på cafe gränden innan filmen torrt och smaklöst var det.  Kommer inte göra om det.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar