torsdag 25 juli 2013

Cykelutflykt

Idag efter Andreas jobbat och sovit så bestämde vi för att cykla iväg och äta glass. Vi bestämde oss för McDonald's. 18min tog det. Helt ok tycker jag. Är stolt över mig själv. Min cykel har inga växlar så fort det blir upplut eller motvind länns det som att man ska dö. Tur är att den här delen av stan är väldigt platt. Jag beställde en mjukglas med chokladsås.  Och när de ställer fram den på brickan.  Viste jag inte vad jag skulle göra skratta eller gråta. I bägraren simma glassen runt i en ljus kolasås. Jag fråga Andreas om jag hade beställt rätt. Och det hade jag han hörde tydligt att jag sa chokladsås. Förra veckan köpte vi glass i driven på Max då beställde jag mjukglass med chokladsås och fick en glass med kolasås. Fattar det inte är det så svårt att förstå Chokladsås.  Äter alla kolasås så de bara tar de förgivet eller? Fick till slut min glass med rätt sås. Jätte god var den. Valle fick en mugg med vatten och vart helt överlycklig.  Han hade fullt upp att dricka så de vart inge bråk om att han skulle ha glass. När vi satt där bestämde vi oss för att äta på pizzan vid burgerking. Men att vi skulle leta rätt på en lekpark och leka först.  Så vi tog cyklarna och cykla in bland villorna och hitta till slut en lekpark vid skolan där. Efter lite lek och en spräkt läpp så åkte vi till pizzerian och åt. Väl hemma så börja vi städ ur förådet så i morgon har vi 1 1/2 bil att köra till återbruket med skräp. Det kändes som att dagen skulle bli riktigt seg och tråkig men den vart riktigt bra och trevlig. Så kul att bara cykla iväg hela familjen. 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar