tisdag 5 mars 2013

Hmmmm




Ena stunden häder det mycket här just nu. Men ingenting inte alls. Vi går och snorar med våra förkylningar här.  I måndags var jag iväg och kolla blodtrycket på morgonen.  120/80 perfekt så det kändes riktigt skönt. Sen var vi iväg till erikslund.  Andreas byte sin trasiga skäggtrimer. Och sen svängde vi in på barnens hus och köpte ny vagn till Valle. Vi skulle bara kolla hur lång bestälningtid de var. Men de hade dem på lager. Tur var också att färgen vi ville ha var utgående så vi fick den lite billigare.  Valle verkar tycka om sin vagn. Man kan sitta mer rakt i den här.  Han är med mer och tittar. Så vi är nöjda. Måndagskvällen gick ut på att dammsuga och tvätta den gamla så nu är den ren och fin tills vi skickar iväg den till sthlm. Idag börja vi dagen på erikslund med mamma. Köpte en ny pyjamas till Valle. Han fick även en ny pekbok. Pekbok för huliganer.  Den är skriven av en bajare. Så den är ju ett måste i detta hem.  Hitta ett par tuffa solbrillor till Valle men han gilla dem inte så de fick vara kvar i butiken. Handla även födelsedagspresent till Carl som fyller år på torsdag. Därefter så var det dags att åka till sjukhuset för mig. Jag var och gjorde ett ultraljud på buken idag. Bland annat lever , galla och njurar. Allt såg fin fint ut. De var skönt att höra. Sen hade jag en dispyt med en tant på apoteket som var väldigt otrevlig när jag skulle hämta ut mediciner. Var inte alls glad när jag åkte hem.
Imorgon är det först sjukhuset igen. Jag ska lämna prover och kolla blodtryck. Och mamma ska med för hon ska också lämna prover. Så det blir en liten familjeutflyckt. Sen är jag klar med sjukhuset för den här veckan. Sen ska jag inte dit förens på tisdag igen.
Imorgon är det även bio med mamma på kvällen. Ska bli kul. Känner sån längtan att bara få komma ut och göra något som inte har med barn att göra. Är jätte sugen på att gå till typ bishop och ta något gott att äta och dricka och bara prata massa skitsnack. Tråkigt nog finns det väl inte så mycket tid och möjlighet och sällskap till det. Är nog inte så lämpligt att dricka något starkare nu heller när levern inte är helt 100.  Men vad gör man? Jo man tar till vara på att prata med de människor man träffar. Och det finns ju alltid vatten i kran. Och i morgon ska jag njuta av bion.
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar