lördag 14 juli 2012

Valles Mat

Här hemma tar vi det lugnt idag. Ska väl försöka städa lite så det är fint här hemma till nästa vecka. Man får ta lite i taget. I onsdags var jag och Valle till Enköping och hälsa på på jobbet. Valle fick jätte fina presenter av mina snälla jobbarkompisar. Vi tackar och bockar så mycket. 

Annars har det vart tunga dagar nu den här veckan.  Min kropp vill inte vara på sin bästa sida nu. Visst jag får de och funka men ska jag vara ärligt så värker det som fan.  Men ska det stoppa mig? NEJ! Ska till sjukhuset och lämna nya prover nästa vecka. Sen vet jag inte vad som händer och om läkaren hör av sig. Har inte fått veta hur de förra proverna såg ut de kom bara nya labbremisser med posten. Men det är väl bara att härda ut nu och hoppas att orudisen jobbar på. 

Det är inte bara jag som inte är på topp. Valle har vart extra gnällig och orolig de här dagarna. Han har problem med magen och gaser.  Vi var på Bvc i fredags på veckokontroll och då bestämde vi där att vi ska prova under helgen med annan ersättning för att se om de blir bättre.  Så sen i går får han Nan pro 1 istället. Och jag tycker nog att det har blivit lite bättre vi har inte gett han någon miniform sen igår.  Och nu till den lite äckligare biten. Vad han har bajsat han har bajsat mycket mer och helt annan konsistens. Hoppas att det bara blir bättre med magen nu under helgen. Bvc ska ringa och kolla läget på måndag så. Han har vart lite orolig och så i dag men han fiser inte lika mycket nu som han gjort tidigare. Så något håller på att hända i han i alla fall. Han sov jätte bra i natt.

Nästa vecka så ska vi fira våra födelsedagar. Då vi fyller år båda två. Den här sommaren har gått fort. Efter vi fyllt år är det ju nästan höst.  Så nästa vecka är det tårttillverkning här. Andreas presenter är fixade. Tråkigt nog hitta han hälften i brevlådan här förra veckan. Fan säger jag. Trodde jag skulle få hämta ut de på posten. Hade lyckats hämlighålla mail och sms jag fått. Sen så stod det ju också på paketet var det var ifrån. Så han kom med ett stort smil på läpparna när han hämta posten.  

Avslutar det hela med att bjuda på lite bilder på min ängel.
 
Kaninen är köpt med en presentkort han fick av Kikki och Per- Emil.  Valle tackar så mycket.

Ja det är mamma som vart dum. men han är ju så söt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar