måndag 9 juli 2012

De senaste dagarna

I dag ringdes Valles läkare och berätta om svaren från Uppsala. De tyckte som henne att han har ett väldigt snirkligt urinrör. Och de är då osäkra på hur stort problem han har. Undersökningarna säger emot varandra lite. Så nu i augusti ska vi göra en ny undersökning. Då ska vi kolla om det finns en förträngning mellan njurbäcken och njuren.  De kommer även se hur njurarna jobbar.  Lite tråkigt att han ska få stå ut med alla de här undersökningarna och medicineringen. Men som tur mår han inte dåligt av det som det ser ut nu. Hoppas att han bara slipper urinvägsinflammationerna. 

Annars så växer han så han knakar. Nu väger han över 4kg! min lilla pojk växer framför ögonen på mig. Men det är inte så konstigt så som han äter. Just nu äter han som en 2-4månaders bebis i matmängd.  Sköterskan på BVC sa att han var ett riktigt A-barn. Att han följer sin kurva perfekt. Så han verkar må bra i alla fall. Nu börjar vi även få bukt med hans magknip/gaser. Han drar i sig väldigt mycket luft. Och det gör att han får ont i magen. Men nu har vi börja med mIniform . Så nu ligger han och fiser hela tiden. Har aldrig hört ett barn som fiser så mycket som han.

Helgen som var nu så var det ju power meet. Tror det här var det lugnaste power meet någonsin. Vi gick ner en liten stund på fredagen gick lögarängrakan fram och tillbaka sen åkte vi hem. Men gud vad trött jag vart i kroppen av det. Känner att kroppen reagerar starkt på solen just nu. Räker med att jag är ute en liten stund så kommer värken nu. I helgen kom även Pappa /Morfar och Monika förbi och hälsa på. De var på väg hem från Ransäter så då åkte de in här samtidigt som de skulle hämta min lillebror. Så nu har de fått träffa Valle. Vi har även haft besök av en av mina jobbarkompisar, Angela. Hon kom över och fika och spana på det lilla knytet. Sen fick man prata av sig lite höra hur det funkar på jobbet och så. Måste åka dit någon dag och hälsa på. Får tacka alla besökarna för de fian kläderna vi fått. 

Måste även passa på att tacka alla i min Styrelse för gratulationerna och presentkortet.  Kommer verkligen komma till pass här i framtiden. 

Idag är det ju som sagt ny vecka och nya tag. Var på sjukhuset och lämna lite prover. Efter det åkte jag och Valle och handla Andreas födelsedagspresent.  I morgon så ska vi åka och fika i kolsva med mamma/mormor. Andreas börjar ju jobba i natt nu efter ha haft 3veckor semester.  Så i natt blir det bara jag som har nattmatning. Men det ska nog gå bra. Man har ju världens snällaste grabb. 

Vårat första Familjekort


Det växer även i pallkragen


Morfar

2 kommentarer:

  1. Nu har jag har varit inne och kikat på alla bilder. Vilken söt lillkille ni har. Håller tummarna att det ser bra ut för honom i aug. Jag kan även passa på och gratta er två så här i förskott. Vi är nog på resande fot och kan inte komma förbi den 17:e. Men jag hoppas vi får komma över en annan gång och hälsa på. Stora kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jo han är ju helt bedårande min lilla ängel. =) Så det är dags att åka ut och lufta husvagnen nu. hoppas ni får det trevligt. Sen är det bara att titta förbi när ni kan.

      Radera