torsdag 19 juli 2012

Födelsedagar X 2

Nu har vi blivit ett år längre. Jag fyllde som sagt år i måndags. De var en lugn dag hemma. vi gjorde inte så mycket Andreas jobba så. Va ner till BVC och hämta en burk med mjölkfri ersättning till Valle. Var ju så synd om Valle i söndags natt och även en bra bit in på måndagen då han inte fick behålla maten. Så nu ska vi köra på mjölkfritt ett tag. Och nu har han ju gått två dagar på det och man märker skillnad. Nu är han som han var de första veckorna. Man känner lugnet i han. Han sover bättre när han sover. Han är mer vaken/pigg . För en mestadels en glad grabb. Känns som man har fått tillbaka sin bebis igen. Det var nog den bästa presenten man kunde få. Av Andreas och Valle fick jag ett par skor från Ecco som jag önskat mig och sen fick jag även ett presentkort på Erikslund shopping.  Så nu kan jag köpa lite nya kläder. 
 
I tisdags hade vi ju som sagt Öppethus här hemma. vart tyvärr inte så många som kom. Det var synd. Men det är ju semestertider nu så. Mia kom och åt tårta ialla fall riktigt trevligt var det. Hon hade även med sig tre burkar mjölfri mat med sig till Valle som de hade över efter Miranda. Så nu har Valle mat i några dagar här hemma.
Igår så fyllde ju Andreas år. Hela 29 nästa år blir han 30. Då måste vi hitta på något stort. Har ju ett år på att fundera lite.  Av Valle fick han en ny Hammarbyhalsduk  att ha på matcherna.  Av mig fick han en t-shirt och en whisky flaska. I år fick han en som heter Amrut som kommer från indien. Får se om det är något. Den hade fått bra omdöme på nätet när jag kolla så. 

På Lördag så är det kalas för familjen. Ska prova en ny tårta (eller två hur man vill se på det.) hoppas att de kommer bli bra. Men men ska inte skvallra för mycket om det nu. 

Idag ska de kolla på bilen på Toyota. Så får vi se sen hur och när de ska laga den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar