fredag 8 oktober 2010

Veckan

Ja den här veckan har vart annorlunda. Förra helgen mådde jag som sagt väldigt dåligt och hade jätte ont. Så det var väl ca 17 värktabletter per dag. ( en blandning av orudis, tramadol och panodil.) Så magen mådde väl som den förtjäna. Förmodligen vart det en infektion i kroppen som spöka och långa jobbdagar. Har börja teorin nu så.

Så på måndagen var jag väl inte så pigg när jag stapla mig till jobbet. Fick tag i sjukhuset rätt så tidigt på dagen. Tänkte höra om jag skulle ändra mina mediciner. Men sluta med att jag fick en akuttid till min reumatolog. Så det var ju bara att åka hem och vänta in tiden. Passa på att vila mig också.

På sjukhuset kunde väl inte läkaren säga så mycket. Hon vet inte vad felet är. Hon tycker det är konstigt att jag har så ont i ryggen då det inte är så vanligt när man har SLE. Så nu vill hon utesluta allt så det inte är något annat som spökar som tex diskbrock. Men det är inget som jag tror på då jag har ont på fler ställen tex bröstkorgen. Och det kommer och går smärtan. Hon tyckte även att jag borde kanske ha sjukgymnastik tack vare att jag sitter så mycket i jobbet. Det roliga är ju att jag redan har börjat.

Hon höjde i alla fall kortisondosen till det dubbla. Sen så får vi se vad som händer om 4 veckor. Jag är nöjd jag mår mycket bättre när jag får äta 10mg. visst jag har ont men inte så ont så jag måste äta 17st värktabletter på en dag. Vissa dagar har jag inte tagit någon extra utöver de dagliga som jag ska ta. Annars har det blivit typ 1-2 st bara. Och det kan jag acceptera.

Jag har vart på jobbet fast hon ville sjukskriva mig i två dagar. Och det har funka bra.

Teorin funka bra. Var jätte pigg när jag åkte hem. Långt ifrån hur jag mådde en vecka tidigare.

I torsdags fick jag äntligen besked av min sjukgymnast att jag har blivit en av sju som får börja patientskolan den 15 november. Är riktigt glad. Så nu längtar jag. Ska vara sjukskriven måndagar och torsdagar i 5 veckor. Då ska jag gå till sjukhuset och träna och få lära mig om saker och ting som är viktigt för mig. Fick veta att det är en till i gruppen i min ålder. Så nu måste jag bara fixa lite grejer. Ska skaffa en tröja, badkläder, och en väska. Nya träningsskor köpte jag i dag.

Jag har även köpt nya jeans då de jag köpte för 3 veckor sen är tok förstora nu för mig. Fast det vart inga 501 utan köpte en biligare modell ifall jag krymper lite mer nu. Har ju gått ner en storlek på de här veckorna. Och jag förmodar att det ska bli någon till.

1 kommentar:

  1. Tycker verkligen synd om dig Åsa... men roligt för dig att du blev utvald i den där gruppen, det kanske kan hjälpa dig:) Ta han om dig, Andreas o vovven.

    SvaraRadera