söndag 13 juni 2010

Sjuk

Ja vad ska man säga på sjukfronten då? Jo vissa dagar rullar ju på bättre än andra. Jag har ju börjat gå till mitt egna lilla ”A-team” bestående ut av kurator, sjukgymnast och arbetsterapeut. De är riktigt trevliga och hjälpsamma alla tre.

Har fått en lite läxa av kuratorn att skriva 3saker som har gjort mig glad varje dag. Det är för att jag ska se det positiva i livet istället för att jag ska fastna i allt tråkigt och negativa.

Sen har vi sjukgymnastiken. Säger då det HJÄLP! Jag märker nu att jag orkar inte saker som gick bra förut. Och nu kan jag inte skylla på att jag är otränad. Vissa saker känns som helt omöjliga. Har fått ett par hemma övningar med gummiband att göra. Där är jag dålig har bara gjort dom 1gång. Men ska bli bättre. De vill också att jag hittar någon träningstyp jag gillar. För nu ska jag börja träna. Ve och fasa hittar ju inget jag vill göra bara.

Sen har vi min arbetsterapeut. Mina skenor har jag ju visat förut och de funkar riktigt bra de tar bort mycket värk när jag använder dom. Har även fått ett handtränings schema av henne. Med en handlera som är hur kul som helst att leka med. Den träningen är jag mycket bättre med även om jag missat den nu på helgen.

Så nu händer det mycket har fått ta ledigt många dagar på jobbet. Och det gillar jag inte. Men nu måste jag jobba med mig själv för min framtid. Och jag hoppas/ och tror kommer jag bara igång med det här så kommer det inte bli lika många tider jag måste gå på. Det borde ju vara mest här i början?

Sen så har vi den härlig men det förbannade solen. Minna öron kliar och svullnar och flagnar samma med näsan vissa dagar ser det riktigt hemskt ut. Känner även i kroppen att det är soligt har börja få mycket mer ont sen solen kom.
Men det som inte tar död på mig stärker väl mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar