söndag 20 juni 2010

Helgen

I fredags åkte jag ner till Karlshamn direkt efter jobbet. Skulle hämta upp min kusin som ska flytta upp till Västerås. Resan dit tog 6 ½ timme med ett stopp i ödeshögg för lite mat på frasses.

Vädret skifta väldigt mycket på vägen ner men mestadels var det riktigt fint. De hela var inte alls så jobbigt som jag trodde gick mycket fortare och lättare än jag hade trott. Men till hjälp hade jag med mig en ljudbok. Lyssna på Filips och Fredriks Två nötkräm och en moviebox hisnande generaliseringar om vår uppväxt i DDR-sverige. Till en början lite vimsig men till slut riktigt rolig.

Jag fick även se Karlshamn by night. Inte så mycket att hurra för. Lika mycket liv där som här hemma på gatan en fredagskväll.


Vi vakna väldigt tidigt jag och Robban så vi kom iväg redan innan kl 7. Så är klockan var kvart över två så hade vi flytta klart och lämnat tillbaka bilen i Enköping.

Fast nu efter de hela så behöver kroppen få gnälla och vila upp sig lite.


Härligt väder.

Gränna

Huskvarna, fatta att få bo med sån utsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar