torsdag 20 juni 2013

Sjukhuset

I Tisdags börja vi dagen med att åka till sjukhuset. Jag lämna lite prover och sen var det äntligen dags att gå till reumatologen.  Hon trode självklart att jag skulle må mycket bätte då proverna visa att de var bättre mot hur de såg ut för 3 månader sen. Men så är det u aldrig.  Ska höja kortisonen till 15 mg igen så den långa ner trappningen var förgäves.  Vi kom fram till att cellgifterna inte gav så mycket resultat som man kan hoppas. Så de ska bytats ut. Hon skulle prata med sin chef och se vad de ska sätta in. Finns två mediciner att välja på nu en som heter Mabthera och en som heter Benlysta. Båda är biologiska och är snäppet värre om jag förstått det rätt. Jag hoppas på Benlysta då den är framtagen just för Sle och är den nya medicinen. Men får se vad de blir. Båda är ett dropp man tar en gång i månaden. Hon skulle även kolla upp licensprepparatet som jag fråga om så ska få se om jag kan få det. Har inga höga förhoppningar på det. Så nu är det bara vänta och  se vad som händer. Visst ja det är även en remiss skickad till tarmundersökning. Jag bad om narkos så får vi se om jag får de. Annars får de slå mig i huvudet med en stekpanna.  Frågan är ju kvar varför mitt HB och järn är så dåligt. Fick även lämna prover på folsyra och b12 nu. Jag tror de är tarmarna som inte tar upp det.  Men hon sa att de kan vara cellgifterna som gör det också.  Så efter mötet med läkaren är många frågetecken kvar men lite bestämt så nu är det bara vänta och se. Händer ju inget förens tidigaste i augusti. 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar