lördag 25 september 2010

Helgen

Idag så har det inte hänt så överdrivet mycket vi har vart och handla. Var in en sväng på ikea och spana lite men hitta inget som fick följa med hem. Köpte två super snygga ljuslyktor på ica sen när vi var där. Provade ett nytt recept på en taco gratäng i dag. Rikgt gott var det så det kommer garanterat att lagas igen. Till det prova jag göra egen guacamole. Jag är ju inte överdrivet förtjust i avokado men den här var riktigt god. Så den blir också att göra igen.

Igår köpte jag min första Puls klocka och jag älskar den! Den är snygg och väldigt lätt att använda. Han piper till när jag tappar takten och när jag går upp i pulsnivåerna. Sen är det ju även kul att se skillnaden när man är ute och går. Det vart efter mycket tittande en Suunto M1 för 800kr. När jag ändå var inne och köpte den passa jag på att köpa en träingsmatta. Får så ont i ryggen när jag tränar när jag gör golvövningarna.

Andreas har också köpt sig en ”leksak” han köpte det nya Guitar Hero Warriors of rock. Så han har jätte kul. Får se om jag provar det. Får så ont i händerna och fingrarna nu när jag spelar. Kan inte stå där i någon timme längre. Räcker gott och väl med ca 2 låtar sen får jag ont. Så det är väl tur att det är bra musik så man kan lyssna när han spelar i alla fall.

Igår såg vi på Film. Var in på Media markt och köpte familjen Jones. Den handla om en ”familj” som flyttar in ett bostadsområde bara som att funka som reklam de ska försöka sälja sin livsstil och prylar till samhället. Helt ok film vart lite seg på slutet bara.



Guacamole
2 avokado
1 pressade vitlöksklyfta
1 msk limesaft 1 dl crème fraiche
3 krm salt
½ tsk cayennepeppar
½ hackad tomat

Dela och gröp ur avokadon.
Mosa avokadon i en skål och tillsätt övriga ingre
dienser och blanda väl.


Har ni sett att blommorna börjar slå ut nu.


Idag använde vi våran ljustake som vi har fått av Mia och Tony.
Visst vart det ett härligt ljus av den?



Suunto M1

1 kommentar:

  1. Det blir mer guacamole snart ;) Pappa har ju fått med sig en hel hög från Spanien, superdupergoda!! Ni får väl några med er hem i helgen :)

    SvaraRadera