söndag 18 oktober 2009

Skogen

Tierp nu är vi riktigt trötta efter en heldag i Tierp. Vi har vart och sett på grytjakt och sen lite viltspår med Juno. Och hon gjorde riktigt bra ifrån sig måste jag väl säga. Annars har hon nog haft en riktigt trevlig dag ute i skogen fått röra sig och både tugga och gräva i och på naturen. Tror vi har en liten jakthund i henne. Sen fick hon se en räv även om det bara var för någon sekund. Riktigt stolt över min tjej att hon inte vart rädd för grytpistolen heller. Så nu ligger hon här i soffan helt utslocknad. Tråkigt nog la batteriet på karman av på vägen upp så det vart ju inte så mycket bilder.

Tack Sarah och Henrik för en trevlig dag.



1 kommentar:

  1. Hej..
    Fabbe ställer sig upp på bakbenen som en surikat om han får syn på en hund.. och så hoppar han på bakbenen som en känguru.. han vill gärna hälsa på alla hundar som kommer förbi, även de som inte vill hälsa på honom.. :(

    Vi gick valpkursen på lyckliga hunden i eknäs utanför enköping, hos en kvinna som heter tarja hellberg.. jag blev tipsad om henne av en malmros faktiskt.. :)

    vi gjorde också en del enklare övningar, men fabbe kunde det mesta av det redan.. det här med sitt körde vi stenhårt på så det kunde han när han var nio veckor..
    nu måste han alltid sitta innan vi ställer ner matskålen t.ex. och gärna även när vi ska gå ut och in genom ytterdörren.. ibland fattar han direkt bara genom att man tittar på honom och ibland tycks han inte förstå någonting..!! :P

    vår a4 drar 1,1/mil för tillfället, inte optimalt.. och jag tror inte att det är mitt fel.. :P

    nu är det dags att sova.. filip sover borta så inatt är det jag och fabbe som sover i "the master bedroom"... sov gott!!

    SvaraRadera